Маніпуляційні технології в політичних процесах: термінологічний інструментарій

  • M. M. Kostelniuk Чорноморський національний університет імені П. Могили
Ключові слова: вплив, маніпулювання, маніпуляція, переконання, політичний вплив, політичне маніпулювання, прийоми політичних маніпуляцій, засоби масової інформації, виборча кампанія

Анотація

Здійснено термінологічний аналіз понять «маніпуляція», «маніпулювання», визначено мету маніпулювання як технології впливу на політичний процес, а також спробу розкрити об’єктивні передумови виникнення феномену маніпуляції в сучасній політиці. Охарактеризовано маніпулювання як важливий чинник сучасного політичного процесу.  Проаналізовано основні етапи підготовки й реалізації маніпулювання та визначено основні функції, які виконує маніпулювання як специфічна форма політичного впливу. Висвітлено концептуальні підходи до розуміння сутності проблеми політичного маніпулювання. Наголошено, що вивчення та використання механізмів маніпулювання відкриває можливості для впливу на велику кількість людей і дає змогу досягати поставленої мети. Проаналізовано найбільш поширені прийоми політичних маніпуляцій свідомістю виборців. Здійснено аналіз місця та ролі маніпулятивних технологій у контексті політичних виборчих технологій. Досліджено методи впливу політичного маніпулювання на суспільну підтримку прийняття політико-управлінських рішень та умови й механізми маніпуляції свідомістю в політичному процесі. Встановлено фактори, що створюють умови для існування політичних маніпуляцій. Визначено шляхи й методи вивчення та врахування громадської думки, обмежень впливу політичних маніпулювань.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

1. Anokhin, M. (2015). Politicheskie tehnologi [Political Technologies]. Vestnyk Rossyjskoho unyversyteta druzhby narodov. Politologija, 2, 101-104 [in Russian].
2. Buzin, A. (2007) Admynystratyvnye yzbyratel’nye tekhnolohyy y bor’ba s nymy [Administrative Election Technologies and Their Combating]. Мoscow: Centr «Panorama» [in Russian].
3. Vary M. (2016) Polityko-psykholohichni peredvyborchi ta vyborchi tekhnolohii [Political and psychological pre-election and electoral technologies]. Kyiv [in Ukrainian].
4. Ganzhurov, Y. (2016). Politychna reklama chy politychna propahanda? [Political advertising or political propaganda?]. Viche, 9, 16-18 [in Ukrainian].
5. Ganzhurov, Y. (2017). Politychna reklama yak zasib formuvannia parlamentskoi elity [Political advertising as a means of forming a parliamentary elite]. Politychnyj menedzhment, (рр. 33-40) [in Ukrainian].
6. Holovaty, M. (2014). Mystetstvo zdobuvaty vladu [Art to acquire power]. Politychnyj menedzhment, 1, 49-58 [in Ukrainian].
7. Kaplan. Y. (2016). Politychni tekhnolohii v Ukraini: osoblyvosti administratyvnoho resursu prezydentskykh vyborchykh kampanii [Political Technologies in Ukraine: Features of the Administrative Resource of Presidential Election Campaigns]. Viche, 2, 4-14 [in Ukrainian].
8. Klimanska, L. (2017) Sotsial’no-komunikatyvni tekhnolohii v politytsi: taiemnytsi politychnoi «kukhni» [Social and communicative technologies in politics: the secrets of the political «kitchen»]. Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky [in Ukrainian].
9. Kochubei, L. (2016) Vyborchi tekhnolohii: politolohichnyj analiz (na prykladi vyboriv do parlamentu suchasnoi Ukrainy) [Election technologies: political analysis (on the example of elections to the parliament of contemporary Ukraine)]. Kyiv: Vyd-vo «Iurydychna dumka» [in Ukrainian].
10. Kochubei, L. (2015). Vyborchi tekhnolohii yak mekhanizm politychnoho rezultatu [Election technologies as a mechanism of political result]. Ekonomika Ukrainy, 4, 56– 62 [in Ukrainian].

Переглядів анотації: 624
Завантажень PDF: 6387
Опубліковано
2018-06-14
Як цитувати
Kostelniuk, M. M. (2018). Маніпуляційні технології в політичних процесах: термінологічний інструментарій. Науково-теоретичний альманах Грані, 21(5), 123-132. https://doi.org/10.15421/171877
Розділ
Стаття