Візуалізація суспільного життя окупованої території Луганської області у друкованих засобах масової інформації


Ключові слова: контент-аналіз, окупована територія, суспільне життя, відображення суспільного життя, друковані засоби масової інформації, мас-медіа, газета, фотографія, візуалізація

Анотація

Розглядається суспільне життя окупованої території Луганської області у друкованих засобах масової інформації. Зазначена методологія дослідження, розписані методи та методологія дослідження друкованих засобів масової інформації, складена вибірка. Наводяться деякі результати контент-аналізу газет, які друкувались протягом року у трьох населених пунктах так званої Луганської народної республіки, а саме: Луганську, Стаханові (Кадіївці) та Антрациті. Проаналізовані світлини обраних газет, які відображають суспільні процеси на окупованій території Луганської області. Саме світлини надають змогу зробити висновок, що газети мають інформаційний напрям контенту, що інформація, яка в них надається, найчастіше має побутовий або економічний характер, а також, що концентрується увага на ситуативних заходах. Доведено, що світлини мають розбіжності між розміром та контекстом, тобто незначна кількість світлин компенсується їх великим розміром, особливо політичних лідерів Російської Федерації та самої так званої Луганської народної республіки. Робиться висновок, що фотографії на шпальтах газет так званої ЛНР найчастіше відображають інфраструктурні, побутові проблеми та проблеми благоустрою, а також концентрують увагу на культурному та розважальному житті так званої Луганської народної республіки.

Посилання

1. Adorno, T., & Khorkkhaimer, M. (1997). Dialektika prosveshcheniia. Filosofskie fragmenty [The dialectic of enlightenment. Philosophical Fragments]. Saint-Petersburg: Tcentr gumanitarnykh tekhnologii. Retrieved from: http://gtmarket.ru/laboratory/basis/5521 [in Russian].
2. Batler, Dzh. (2002). Psikhika vlasti: teorii subektcii [Psychic power: the theory of subjectivity]. Kharkov: KTGI [in Russian].
3. Bauman, Z. (2005). Individualizirovannoe obshchestvo [Individualized society]. Moscow: Logos [in Russian].
4. Berger, P., & Lukman, T. (1995). Sotcialnoe konstruirovanie realnosti [Social construction of reality]. Moscow: Nauka [in Russian].
5. Bodriiar, Zh. (1999). Rekviem po mass-media [Requiem for the Media]. Poetika i politika (pp. 193-226). Moscow [in Russian].
6. Burde, P. (2002). O televidenii i zhurnalistike [About Television and Journalism]. Moscow: Foundation for Scientific Research «Pragmatics of Culture», Institute of Experimental Sociology [in Russian].
7. Vallerstain, I. (2003). Konetc znakomogo mira [End of the familiar world: Sociology of the XXI century]. Moscow [in Russian].
8. Veber, M. (1996). Osnovnye sotciologicheskie poniatiia [Basic sociological concepts]. Western European sociology of the nineteenth and early twentieth centuries. Moscow [in Russian].
9. Ghrushyn, B.A. (1987). Efektyvnistj masovoji informaciji i propaghandy: ponjattja ta problemy vymiru [The effectiveness of mass information and propaganda: the concepts and problems of measurement]. Moscow: Politizdat [in Russian].
10. Karlova, V.V. Vplyv zasobiv masovoji informaciji na formuvannja ukrajinsjkoji nacionaljnoji svidomosti [Influence of the mass media on the formation of Ukrainian national consciousness]. Retrieved from: http://academy.gov.ua/ej/ej6/txts/07kvvunc.htm [in Ukrainian].
11. Kastels, M. (2000). Informatcionnaia epokha: Ekonomika, obshchestvo i kultura [Information Age: Economics, Society and Culture]. Moscow: State University Higher School of Economics [in Russian].
12. Ksenofontova, I.V. (2009). Specyfika komunikaciji v umovakh anonimnosti: memetyka, imidzhbordy, troling [Specificity of communication in the conditions of anonymity: memetics, image boards, trolling]. Internet i foljklor. Zbirnyk statej. Moscow: State Republican Center of Russian Folklore [in Russian].
13. Lippman, U. (2004). Ghromadsjka dumka [Public opinion]. Moscow: Instytut Fondu «Ghromadsjka dumka» [in Russian].
14. Makliuen, G.M. (2003). Vneshnie rasshireniia cheloveka [External extensions of man]. Moscow; Zhukovskii: KANON – press [in Russian].
15. Merton, R., & Lazarsfeld, P. (2000). Massovaia kommunikatciia, massovye vkusy i organizovannoe massovoe deistvie [Mass communication, mass tastes and organized mass action]. Moscow: Aspekt-press [in Russian].
16. Pocheptcov, G.G. (2000). Informatcionnye voiny [Information warfare]. Moscow: Refl-buk [in Russian].
17. Toffler, E. (2000). Tretja Khvylja [Third Wave]. Kyiv: Vyd. dim «Vsesvit» [in Ukrainian].
18. U SBU zajavyly, shho rosijsjki kanaly zastosovujutj proty teleghljadachiv zaboronenyj metot «25-gho kadr» [The SBU said that Russian channels use a «25th frame» method prohibited against viewers]. Retrieved from: http://tsn.ua/politika/u-sbuzayavili-scho-rosiyski-kanali-zastosovuyut-protiteleglyadachiv-25-y-kadr-350517.html [in Ukrainian].
19. Habermas, Ju. (2007). Teoriya kommunikativnogo deystviya (fragmenty) [Theory of communicative action (fragments)]. Questions of social philosophy, Vol. 1 (1) [in Russian].
Опубліковано
2018-04-19
Як цитувати цю статтю:
Kotelenets, K. (2018). Візуалізація суспільного життя окупованої території Луганської області у друкованих засобах масової інформації. Науково-теоретичний альманах "Грані", 21(3), 12-17. https://doi.org/10.15421/10.15421/171832
Розділ
Статті