Самоактуалізація та самореалізація особистості у системі цілепокладання постсучасної освіти: філософсько-освітній аспект
Анотація
Специфіка феноменів самоактуалізації та самореалізації у межах неперервної системи освіти проявляється у тому, що вони виступають інтегруючою основою формування цілей освітньої діяльності на всіх рівнях. Основною метою особистісноорієнтованої освіти є розвиток особистості, її автономності, самостійності, рефлексії, відповідальності тощо. Освіта орієнтована на створення умов для повноцінного розвитку особистісних функцій усіх суб’єктів освітнього процесу. Проголошується індивідуальний розвиток суб’єктів навчання. загальна тенденція розвитку цілей освітньої діяльності, яка визначає зміни в її змісті та формах, загалом підтверджує пріоритетне значення взаємодії феноменів самореалізації та самоактуалізації для освітніх моделей постсучасного зразка, що орієнтуються на саморозвиток особистості. Індивідуальнорозвиваюча освіта виступає стосовно інших моделей освітньої діяльності передусім як основа формування її цілей з використанням потенціалу концептів самоактуалізації та самореалізації. В міру посилення особистіснорозвивальної компоненти змінюється спрямованість концепції, яка відображає ієрархію цілей, цінностей і змістів освітньої діяльності. На основі концептів самоактуалізації та самореалізації в освіті методологічно обгрунтовується в якості системотворчого фактора особистість освітнього суб’єкта, її потреби, мотиви, цілі, здатності, активність тощо.Завантаження
Посилання
Zeer E.F. Osnovnye smysloobrazuyuschie polozheniya lichnostno razvivayuschego obrazovaniya (The main sensecreating provisions of personaldevelopmental education), Obrazovanie i nauka, 2006, no. 5., рр. 312.
Rogers K.R. Vzglyad na psihoterapiyu. Stanovlenie cheloveka (Look for psychotherapy. Becoming human), Progress, Moscow, 1994, 480 p.
Semenovа Y.I. Sistema nepreryvnogo obrazovaniya v kontekste akmeologicheskogo podhoda k razvitiyu professionalnogo masterstva (The system of continuous education in the context of akmeology approach to the development of professional ), ehttp://tlic.kursksu.ru/pdf/00413.pdf
Serikov V. K sozdaniyu teorii lichnostnorazvivayuschego obrazovaniya: poisk metodologicheskih osnov (Towards a сreating of theory of personaldevelopmental education: the search for methodological foundations), Pedagogicheskaya nauka i ee metodologiya v kontekste sovremennosti, Pedagogy, Moscow,2001, рр. 109115.
Chernilevsky D., Pshenychnyuk O. Samoaktualіzatsіya osobistostі v osvіtnіy dіyalnostі (Selfactualization of person in the educational activities), Ukraїnoznavstvo, 2009, no. 3, рр.139141.
Переглядів анотації: 292 Завантажень PDF: 116