Деструктивний характер релігійного вчення Саїда Кутба


Ключові слова: https://doi.org/10.15421/1718300
Ключові слова: Салафізм, релігійний екстремізм, іслам, джихад

Анотація

В результаті дослідження книги Кутба «Віхи на шляху до Аллаха» було виділено та проаналізовано п’ять свідчень того, що вчення Саїда Кутба є деструктивним. По-перше, це вчення спрямоване на досягнення світового панування військовим шляхом. По-друге, воно розпалює ненависть щодо величезних мас людей за релігійною ознакою. По-третє, воно виправдовує релігійні війни. По-четверте, вчення Кутба агітує за встановлення тоталітарного суспільства. По-п’яте, дане вчення пропонує техніки підготовки релігійних екстремістів. Виявлено, що головним засобом досягнення своїх цілей Кутб проголошує наступальний військовий джихад. Причому, на його думку, цей джихад має вестися як стосовно всіх не мусульманських держав, так і всіх сучасних йому мусульманських держав, оскільки, на переконання Кутба, там живуть «несправжні мусульмани». Встановлено три причини неспроможності вчення С. Кутба. По-перше, це вчення засноване на маніпуляціях, наведенні вирваних з контексту цитат Корану та видавані бажаного за дійсне. По-друге, дане вчення оголошує війну всьому світові, що невідворотно призведе до поразки спроб його втілення у життя. По-третє, воно прагне примусити людей ХХІ століття жити у суворій відповідності до норм життя VII століття, що є утопією.

Посилання

1. Gaynetdin, R. (2011). Umerennyj islam – vazhnejshij put’ profilaktiki jekstremizma [Moderate Islam is the most important way of preventing extremism]. Islam: Otvet na vyzovy vremeni: vystuplenija, stat’i, interv’ju, dokumenty (pp. 523-538). Moscow: Jeksmo [in Russian].
2. Dobaev, I.P. (2015). Ideologicheskie konstrukty radikal’nogo islamizma [Ideological constructs of radical Islamism]. Gumanitarij Juga Rossii, 1, 121-129 [in Russian].
3. Qutb, S. (1993). Vehi na puti Allaha [Milestones Along the Way]. Retrieved from:
www.islamnuri.com/Russ/knigi/Vekhi%20na%20puti%20Allakha.doc [in Russian].
4. Mamytov, T. B. (2016). Teorija i praktika global’nogo dzhihada [The theory and practice of global jihad]. Problemy sovremennoj nauki i obrazovanija, 16, 130-133 [in Russian].
5. Ramadan Al-Bouti (2008). Salaf. Ansar [in Russian].
6. Rjazanov, D. S. (2011). «Islamskoe gosudarstvo» v tvorchestve Maududi i Kutba: shodstva i razlichija [«Islamic state» in the works of Maududi and Qutb: similarities and differences.]. Istoricheskie, filosofskie, politicheskie i juridicheskie nauki, kul’turologija i iskusstvovedenie. Voprosy teorii i praktiki, 7 (13), 176-180 [in Russian].
7. Sarab’ev, A. V. (2015). Halifatisty versus «nacional’no-orientirovannye» islamisty: k postanovke problemy [Caliphatists versus «nationally-oriented» Islamists: the formulation of the problem]. Ural’skoe vostokovedenie : mezhdunarodnyj al’manah. Ekaterinburg, Izd-vo Ural. un-ta, 6, 176-189 [in Russian].
8. Starostin, A.N. (2015). Ideologicheskie istoki IGIL, praktiki agitacii i metody informacionnogo protivodejstvija radikalam [Ideological origin of ISIL, agitation practices and methods of information counteraction to radicals]. Musul’manskij mir, 4, 55-66 [in Russian].
9. Jampol’skaja, L. N. (2015). Koncepcija dzhihada v islamskoj tradicii [The concept of jihad in the Islamic tradition]. Pskovskij voenno-istoricheskij vestnik, 1, 183-188 [in Russian].
10. Benjamin, D., & Simon, S. (2002). The Age of Sacred Terror. New York: Random House Publishing Group.
11. Kissinger, H. (2014). World Order. Penguin.
12. Lane, J-E. (2016). Rise of Radical Islamic Fundamentalism: Mawdudi, Qutb and Faraj. The Journal of Social Sciences Research, 2, 34-43.
13. Toth, J. (2013). Sayyid Qutb: The Life and Legacy of a Radical Islamic Intellectual. OUP USA.
Опубліковано
2018-04-09
Як цитувати цю статтю:
Nesprava, M. (2018). Деструктивний характер релігійного вчення Саїда Кутба. Грані, 21(2), 161-167. https://doi.org/10.15421/1718300
Розділ
Статті