Філософсько-освітній аналіз інтелекту як предмета маркетингового управління

  • N. V. Litvinenko Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Ключові слова: філософія освіти, інтелект, інтелектуальний потенціал, маркетингове управління в освіті

Анотація

Філософія освіти створює концептуально­методологічні передумови для поширення на сферу маркетингового управління в освіті як її складову загальних закономірностей розвитку наукового знання. Маркетинговеуправління в освіті полегшує собі реалізацію соціоцентричних принципів, адаптуючи до своїх потреб соціоцентричні пріоритети, розроблені в межах філософії освіти.  Найбільш значимим фактором соціального розвитку стала здатність суспільства до створення і впровадження інновацій на основі використання свого інтелектуального потенціалу. Поняття інтелектуального потенціалу у межах філософсько­освітнього дослідження маркетингового управління потрібно використовувати передусім з урахуванням його значущості для аналізу потреб особистісного розвитку у контексті потреб розвитку соціально­економічного, тобто через поєднання характеристик носія цього потенціалу (людини) та її соціокультурного оточення. Для маркетингового управління в освіті найбільше значення має склад  індивідуального інтелектуального потенціалу. Найбільшою евристичною цінністю для філософсько­освітнього аналізу маркетингового управління має його когнітивно­креативна складова, що орієнтує людину на практичне застосування знань і розумових здатностей. Інтелектуальний потенціал може розглядатися у межах філософсько­освітнього аналізу маркетингового управління досить близько до економічної категорії «людський потенціал» та філософської категорії «особистісний потенціал».

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Becker G. Chelovecheskoe povedenie: ekonomicheskiy podkhod (The Economic Approach to Human Behavior). Izbrannye trudy poekonomicheskoy teorii (Selected Works on Economic Theory). Compiled by R.I. Kapelyushnikov, GU­VShE, Moscow, 2003, 472 р.

Gershunsky B.S. Filosofiya obrazovaniya dlya XXI veka (Philosophy of Education for the XXI century), Perfection, Moscow, 1998, 529 p.

Ilyin V.A., Gulin K.A., Uskova T.V. Intellektual’nye resursy kak faktor innovatsionnogo razvitiya (Intellectual Resources as Innovation Development Factor), Ekonomicheskie i sotsialnye peremeny: fakty, tendentsii, prognoz, 2010, no.3, рр. 18­27.

Lambeau J.­J. Menedzhment, orientirovanny na rynok (Market­oriented management), Piter, St. Petersburg, 2004, 800 p.

Leonidova G.V. Intellektualnyiy potentsial naseleniya: teoretiko­metodologicheskie osnovyi issledovaniya (Intellectual potential of the population: the theoretical and methodological bases of research), Ekonomicheskie i sotsialnye peremeny: fakty, tendentsii, prognoz, 2014, no. 1 (31), рр. 52­71.

Shakirova D.M. Kriterii otsenki intellektualnogo i obrazovatelnogo potentsialov v informatsionnom obshchestve (Criteria for assessing intellectual and educational potential in the information society), Obrazovatelnye tekhnologii i obshchestvo, 2010, T. 13, no. 3. 445­455.

Tatarkin A.I. Intellektualnyy resurs obshchestva (Intellectual resources of society), Vestnik Rossiyskoy akademii nauk, 2011, T. 81, no. 8, рр. 684­692.


Переглядів анотації: 192
Завантажень PDF: 111
Опубліковано
2014-11-10
Як цитувати
Litvinenko, N. V. (2014). Філософсько-освітній аналіз інтелекту як предмета маркетингового управління. Науково-теоретичний альманах Грані, 18(1), 57-61. https://doi.org/10.15421/1715010
Розділ
Стаття