Методологія соціально-філософського дослідження соціалізації людини у медіа-культурному просторі
Анотація
Міждисциплінарна методологія, що опирається на класичну філософську методологію аналізу соціокультурних феноменів, дає можливість цілісного уявлення про досліджуваний феномен. Найбільш ефективною методологією дослідження медіа-культурного простору соціалізації людини є діяльнісний підхід, на основі якого здійснюється поєднання об’єктного та суб’єктного. Важливою соціально-філософською методологічною настановою слід вважати тезу щодо постійної присутності медіакультури в людині як просторі її буття внаслідок того, що людина є соціальна істота, а інформаційного суспільства без медіакультури як свого атрибуту не існує. Підпорядкування матеріалістичних детермінант медіакультурного простору духовним чинникам можливе лише в умовах домінування гуманістичних цінностей. При всьому різноманітті до розуміння духовного виміру взаємозв’язку особистості з соціокультурним середовищем спільною домінантною ідеєю філософських настанов є визнання духовно-культурної автономності людини. Антропологічно орієнтований культурний простір соціалізації грунтується на міжособистісній культурній взаємодії, яка продукує унікальні та самобутні особистості.Завантаження
Посилання
Beshukova, F. B. (2007). Postmodernistskiy diskurs sovremennoy mediakultury [Postmodern discourse of modern media culture]. Vestnik Adygeyskogo gosudarstvennogo universiteta. Seriya 2: Filologiya i iskusstvovedeniye, (2): 150-157 (in Russian).
Kapranova, A. N. (2016). Mediakultura v kontekste sovremennosti [Media culture in the context of modernity]. Molodezhnyy nauchnyy forum: gumanitarnyye nauki, (10): 60-63 (in Russian).
Kastornova, V. A. (2012). Edinoye informatsionnoye obrazovatelnoye prostranstvo i ego komponenty [Unified information educational space and its components]. Vestnik Cherepovetskogo gosudarstvennogo universiteta, 1(3): 109-112 (in Russian).
Klushina, N. I. (2016). Mediakultura i eye rol v razvitii sovremennogo informatsionnogo obshchestva [Media culture and its role in the development of the modern information society]. Aktualnyye problemy stilistiki, (2): 50-56 (in Russian).
Liotar, Zh. F. (1998). Sostoyaniye postmoderna [The state of postmodernism]. Moscow: Aleteyya (in Russian).
Lysova, N. A. (2017). Mediynoye soznaniye kak aspekt mediarealnosti [Media consciousness as an aspect of media reality]. Znak: problemnoye pole mediaobrazovaniya, (3): 173-176 (in Russian).
Moskvich, O. (2011). Molodiy doslіdnik u suchasnіy medіarealnostі: fіlosofsko-kulturologіchniy aspekt [Young researcher in modern media realities: philosophical and cultural aspect]. Naukovі pratsі Natsіonalnoyi bіblіoteki Ukrayini іm. V. І. Vernadskogo, (32): 398-406 (in Ukrainian).
Otyutskiy, G. P. (2011). Globalizatsiya: tsennosti kultury i dukhovnaya bezopasnost [Globalization: cultural values and spiritual security]. Sistema tsennostey sovremennogo obshchestva, (18): 251-255 (in Russian).
Stepanyan, G. G. (2016). Mediynaya kultura lichnosti v informatsionnom obshchestve [Media culture of the person in the information society]. Perspektivy nauki, (5): 48-53 (in Russian).
Shaposhnikova, І. V. (2013). Teoretiko-metodologіchnі osnovi sotsіalіzatsіyi suchasnoyi molodі [Theoretical and methodological foundations of socialization of modern youth]. Vіsnik Lvіvskogo unіversitetu. Serіya: Sotsіologіchna, (7): 122-128 (in Ukrainian).
Переглядів анотації: 188 Завантажень PDF: 92