Логіка детективного жанру в свідомості сучасної людини

  • G. O. Krapivnyk Харківський національний педагогічний університет ім.Г.С.Сковороди
Ключові слова: детектив, детективний жанр, логіка, логічне мислення, Модерн, раціональність, свідомість людини

Анотація

Автором запропоновано філософсько-антропологічний аналіз логіки детективного жанру в свідомості сучасної людини. Показано, що детективні тексти несуть надвпорядкованість, що компенсує нестачу систематизованості в реальному житті, впливає безпосередньо на реципієнта, формуючи межі його свободи, і опосередковано структурує соціальний лад. В дослідженні зазначається, що класичний детектив є спорідненим з позитивістською філософією, раціоналізмом і науковим мисленням, тоді як формула детективних творів пізнього Модерну поступово ускладнюється, що відображає хід розвитку філософської думки в цілому. Особливістю логіки детективного жанру є те, що наявні в тексті типові формально-логічні елементи гіпотези, версій, доказів і спростувань комбінуються адресантами з творчим натхненням, інтуїцією, правдою життя, що не є характерними рисами сухої науки. Логіка текстів детективного жанру допомагає сучасній людині відбудувати в своїй свідомості систему універсальних філософських і культурних антропологічних цінностей, що застосовується суспільством як основа його існування, на якій базуються норми, правила і закони будь-якої сучасної держави. Крім того, особлива логіка розслідування сприяє діяльності людини в її повсякденному житті, оскільки завдяки культурному читанню, людина здатна не тільки сприйняти, але й перенести і використати закони логіки, що виявляються в детективному жанрі, в професійній, у тому числі науковій діяльності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

G. O. Krapivnyk, Харківський національний педагогічний університет ім.Г.С.Сковороди
докторант

Посилання

Aronson O. Kommunikativny obraz (Kino. Literatura. Filosofia.) (Communicative image (Cinema. Literature. Philosophy). Moscow: Novoye literaturnoye obozreniye, 2007. 384 p., ill.

Berkovsky N.Ya. Mir, sozdanny literaturoy (The world, created by literature). Moscow, 1989. p. 116-118

Bugorskaya N.V. Nauchny «podtekst» v literaturnom tekste: filosofia nauki i zhanra detektiva (Scientific «implication» in a fictional text: philosophy of science and crime fiction genre). Filologia i chelovek. Barnaul: Publisher of Altai State University, 2013. №3, pp. 98-10

Volsky N.N. Lyogkoye chteniye. Raboty po teorii i istorii detektivnogo zhanra (Easy reading. Research into the theory and history of detective genre). Novosibirsk: NGPU, 2006. 278p.

Genis Aleksandr Яфлщт Zakon i poryadok. Moy Sherlock Holmes (Law and Order. My Sherlock Holmes). Znamia, 1999. №12. Regime to access: magazines.russ.ru/znamia/1999/12/genis.html

Intervyu c avtorom detektivov Tatyanoy Garmash-Roffe (The interview with the author of detective stories Tatyana Garmash-Roffe). Regime to access: http://www.mycharm.ru/articles/text/?id=3280

Lepeshko B.М. Formalnaya logika i detektivny zhanr: yedinstvo evristicheskoy dostovernosti (Formal logic and crime fiction genre: the unity of heuristic reliability). Vestnik BrGU, 2003. № 31. pp. 3-12

Eco U. Shest progulok v literaturnyh lesah (Six Walks in the Fictional Woods). Saint-Petersburg.: Symposium, 2014. 285 p.

Knight, Stephen Form and Ideology in Crime Fiction, Basingstoke, Macmillan, 1980. 202 р.

Scaggs, John Crime Fiction. London – New York, Routledge, 2005. 170 p.


Переглядів анотації: 330
Завантажень PDF: 787
Опубліковано
2014-08-06
Як цитувати
Krapivnyk, G. O. (2014). Логіка детективного жанру в свідомості сучасної людини. Науково-теоретичний альманах Грані, 17(10), 28-32. вилучено із https://grani.org.ua/index.php/journal/article/view/685
Розділ
ФІЛОСОФІЯ