Духовні сенси культуроцентричної освіти
Анотація
Нові підходи до навчання та виховання в ціннісному просторі вимагають уточнення ролі культури в особистісному пошуку духовноціннісних сенсів в умовах постмодерну.При дослідженні духовних сенсів культуроцентричної освіти застосовувалися методи системного, соціокультурного та компаративного аналізу. Культурологічний підхід дозволив проаналізувати зміцнення засад духовної культури у змісті сучасної освіти.Обґрунтовано значення культуроцентричної освіти для процесів культурної ідентифікації, культурного наслідування й «укорінення» індивіда в культурну традицію, що є засобами формування духовності особистості в умовах постмодерну.Духовноціннісний освітній сенс культури полягає в змінах, що відбуваються в особистості в процесі культуроцентричної освіти, яка пропонує «модернізацію» цивілізаційного компоненту її змісту за рахунок розкриття його духовноціннісної суті, де набуває значення симфонія світської й релігійної культур, що сприяє забезпеченню стійкості особистості в умовах постмодерну.Завантаження
Посилання
Berger P. L. Religioznyj opyt i traditsiya (The religious experience and tradition). Religiya i obshhestvo: Khrestomatiya po sotsiologii religii. M.: Aspekt Press. 1996. P. 339364.
Bibler V. S. Celostnaya koncepciya shkoly dialoga kultur: teoretich. osnovy programmy: (psikhol.ped. aspekt) (The integral conception of school of dialog of cultures: teoretic. bases of program (psychol. pedagog. аspect)). Psikhol. nauka i obrazovanie. 1996. № 4. P. 6673.
Valitskaya A. P. Novaya shkola Rossii: kulturotvorcheskaya model (The new school of Russia: culturological model), 2005. 146 p.
Vyzhletsov G. P. Aksiologiya kultury v sisteme kulturfilosofskogo znaniya (Axiology of culture in the system of сulturalphilosophical knowledge). Vestnik Novgorodskogo gosudarstvennogo universiteta. — Novgorod: Izdvo Novgorodskogo universiteta. 2000. № 16. P. 3236. (Elektronnyj resurs). Mode of access: http://admin.novsu.ac.ru/uni/vestnik.nsf/all/37C182FCDA018214C3256AC000205E21 /$file/%D0%92%D1%8B%D0%B6%D0%BB. pdf
Gerchanіvska P. E. Tsіnnіsna sistema ukrajinskoyi narodnoyi khristiyanskoyi kultury (The values system of the Ukrainian folk christian culture). Multіversum. Fіlosofskij almanax: Zb.nauk.prats. Vyp. 75. K.: Ukrayinskij tsentr dukhovnoyi kultury. 2008. P. 111123. (Elektronnyj resurs). Mode of access: http://www.filosof.com.ua/Jornel/M_75/Herchanivska.pdf.
Gessen S.I. Osnovy pedagogiki: vvedenie v prikladnuyu filosofiyu (The bases of pedagogic. Introduction in the applies philosophy). M. : ShkolaPress, 1995. 448 p.
Zimmel G. Konflikt sovremennoj kultury (The conflict in Modern culture ). Zapadnoevropejskaya sotsiologiya XIX nachala XX vekov. M.: Izdanie Mezhdunarodnogo Universiteta Biznesa i Upravleniya, 1996. P. 436454.
Iljin I.A. Osnovy Khristianskoj Kultury (The basis of Christian culture ). Myunxen: 1990. 51 p.
Kant I. Ideya vseobshhej istorii vo vsemirnograzhdanskom plane. (Idea of a Universal History on a cosmopolitical plan ). Sobranie sochinenij v shesti tomax T.6. M.: Mysl, 1966. P.524.
Sorokin P. A. Sotsialnaya i kulturnaya dinamika : issledovanie izmenenij v bolshikh sistemakh iskusstva, istiny, etiki, prava i obshhestvennyx otnoshenij (The social and cultural dynamics : research of changes in the large systems of art, truth, ethics, right public relations). SPb.: RKHGI, 2000. 1056 p.
Yamburg E. A. Shkola na puti k svobode: kulturnoistoricheskaya pedagogika. (A School on the way to freedom. Cultural and historical pedagogy). M., 2000. 351 p.
Переглядів анотації: 150 Завантажень PDF: 138