Пізнавальні засоби управління процесами перетворень

  • A. V. Reshetnichenko Академія митної служби України
Ключові слова: усвідомлювані засоби пізнання, усвідомлювані засоби перетворень, позасвідомі засоби пізнання, позасвідомі засоби перетворень, кореляційні механізми управління

Анотація

На протязі двох тисячоліть людство спиралось на часткові і порізнені числові, звукові, кольорові та словесні засоби пізнання. Властива історії суспільства абсолютизація часткових і порізнених засобів призвела до уособлень і контрпродуктивного розвитку математичних, природничих, технічних і гуманітарних напрямків пізнання. Це не тільки віддаляло від пізнання істини, а й позбавляло суспільства можливості спиратись на точні, надійні, достовірні знання як основу ефективної системи управління.Мета нашого дослідження полягає у створенні якісно нової системи пізнання, яка поєднує та розкриває зв’язки між порізненими раніше числами, звуками, словами і кольорами як головними умовами прогресивного розвитку людства. Практична реалізація поставленої мети обумовила необхідність розв’язання фундаментальних завдань пов’язаних з розкриттям організації буття, структури засобів пізнання та механізмів їх практичної організації.Представлені у дослідженні результати дозволили змоделювати організаацію вищих, середніх і нижчих засобів пізнання, які розкривають механізми функціонування та розвитку неорганічного, органічного і духовного буття. В цілому контамінаційна модель пізнання включає 12 модулів, з яких перші шість розкривають структуру засобів пізнання, а інші шість – систему засобів перетворень. Таким чином кожен з рівнів організації буття розкривається за допомогою чотирьох модулів, два з яких розкривають структуру усвідомлюваних і позасвідомих засобів пізнання, а наступні два ­ структуру усвідомлюваних та позасвідомих засобів перетворень. Наприклад, кожний з рівнів організації як усвідомлюваних, так і позасвідомих засобів пізнання включає корелятивно залежні числові, звукові, кольорові та понятійні засоби. Що ж стосується системи усвідомлюваних та позасвідомих засобів перетворень, то їх основу складають висхідні та низхідні форми організації руху матерії, енергії, інформації та організації елементів буття. Покладена в основу дослідження мультимодальна логіка дозволила розкрити діалектичну природу механізмів біфуркацій, синтезування, фреймування і кластеризації як головну умову формування принципово нової системи управління процесами розвитку людини, держави і суспільства на шляху освоєння космічного простору.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

A. V. Reshetnichenko, Академія митної служби України
доктор філософських наук, професор

Посилання

Reshetnichenko A., Shevchenko S. Upravlinnia protsesamy rozvytku piznavalnoi diialnosti yak umova zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity (Process control of cognitive activity as a condition of providing quality higher education). Vyshcha shkola, № 10. 2009. Р. 34 – 43.

Gering Z., Zimbard O. F. Psihologiya i zhizn (Psychology and Life). SPb.: Piter, 2004. 955 р. Ukrainska psykholohichna terminolohiia (Ukrainian psychological terminology). K., 2010. 302 р.

Honcharenko Semen. Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk (Ukrainian Pedagogical Dictionary). K.:Lybid, 1997. 374 р. Subotin S.O. Podannia y obrobka znan u systemakh shtuchnoho intelektu ta pidtrymky pryiniattia rishen (Submission and processing of knowledge in the artificial intelligence and decision support). Zaporizhzhia, ZNTU, 2008. 341 р.

Bilukha M.T. Osnovy naukovykh doslidzhen (Basic scientific researc). K.: Vyshcha shkola, 1997. 271 р. Ludchenko A.A. Osnovyi nauchnyih issledovaniy (Basic scientific research). K.: Znannya, 2000. 114 р. Piatnytska – Pozdniakova I.S. Osnovy naukovykh doslidzhen u vyshchii shkoli (Basic scientific research in higher education). K.: Tsentr navchalnoi literatury, 2003. 116 р.

Altshuler G.S. Kak stat geniem: Zhiznennaya strategiya tvorcheskoy lichnosti (How to become a genius: Life strategy of creative personality). M. Minsk: Belarus, 1994. Gadamer H. – G. Istina i metod:Osnovyi filos. Germenevtiki (Truth and Method : Fundamentals of Philosophy. Hermeneutics). M.: Progress, 1988. 704 р. Mostepanenko M.V. Filosofiya i metodyi nauchnogo poznaniya (Philosophy and methods of scientific knowledge). L.: Lenizdat, 1972. 263 р. Parahonskiy B.A. Metod i stil tvorcheskogo myishleniya (Method and style of creative thinking). Logiko – gnoseologicheskie issledovaniya kategorialnoy strukturyi myishleniya. K.: Nauk. Dumka, 1980. Р.47 – 65. Reshetnichenko A.V. Metody tvorchoho poshuku (Methods creativity). D.:DRIDU NADU, 2005. 144 р.

Volovich V.I. NadYozhnost informatsiiyi sotsiologicheskom issledovanii (Reliability details Legal sociological research) Problemyi metodologii i metodiki. K.: Nauk dumka, 1974. Р. 30 – 66. Zabotin P.S. Preodolenie zabluzhdeniy v nauchnom poznanii (Overcoming misconceptions in scientific knowledge). M.: Myisl, 1979. 191 р. Paniotto V.I. Kachestvo sosiologicheskoy informatsii (Metodyi otsenki i protseduryi obespecheniya) (Quality sosiologicheskoy information). K.: Nauk. Dumka, 1986. 207 р. Farenik S.A. Lohika i metodolohiia naukovykh doslidzhen (Logic and research methodology). K.: Vyd – vo UADU, 2000. 340 р. Yadov V.A. Sotsiologicheskoe issledovanie:metodologiya, programma, metodyi (Case Study: methodology, program methods). Samara: Izd – vo Samarskogo un – ta, 1995. 331 р.

Reshetnichenko A.V. Paradigma zhiznedeyatelnosti i mirovozzrenie: Metodologicheskiy aspekt (The paradigm of life and outlook: methodological aspects). D.:DGU, 1997. 176 р.


Переглядів анотації: 125
Завантажень PDF: 78
Опубліковано
2014-03-20
Як цитувати
Reshetnichenko, A. V. (2014). Пізнавальні засоби управління процесами перетворень. Науково-теоретичний альманах Грані, 17(4), 11-18. вилучено із https://grani.org.ua/index.php/journal/article/view/470
Розділ
ФІЛОСОФІЯ