Співвідношення між модернізаційними та контрмодернізаційними складниками ісламу: до постановки проблеми
Анотація
Статтю присвячено проблемі співвідношення модернізаційних і контрмодернізаційних складників в ісламі. Авторкою констатовано, що особливістю ісламу було і залишається злиття духовної і світської влади, ієрократії і політичної адміністрації. В жодній з ісламських держав не існувало організованої церкви, яка була б інституційно-відокремленою від держави. На практиці це призводить до злиття інтересів мусульманського духовенства з політикою адміністративного керівництва країни. «Мезальянс» між ними є, скоріше, малоймовірною вигадкою, ніж соціально-практичним повсякденням. В мусульманському світі також ніколи не існувало церкви, яка за рівнем корпоратизованості священства уподібнювалася б католицькій або православній церквам, відстоюючи релігійно-церковні інтереси кліру, який був би відмежованим від простих вірян. На відміну від християнства, іслам формувався в умовах примітивного суспільства, якому був і є притаманним релігійно-політичний холізм в аспекті переплетення політичного та релігійного лідерства, емірату та халіфату із харизматичним вождизмом. Зазначені обставини утруднюють однобічну рецепцію цінностей західної культури і створює передумови для пристосування секулярних інституцій економіки, освіти, медицини і т.п. до триєдності «релігія-політика-громада».Завантаження
Посилання
Vasyl’yev, L. S., 1983. Istoriya relihiy Skhodu [History of Religions of the East]. Nauka, Moscow (in Ukrainian).
Hryunebaum, R., 1988. Klasychnyy islam [Classical Islam]. Nauka, 1988, Moscow (in Ukrainian).
Romanenko, Yu.V., Svyatnenko,I.O., Potseluyko, A.O., Tashchenko, A.Yu., Medvyedyeva, Yu.Yu., 2015. Etnichni identychnosti v dzerkali tilesnosti ta praktyk kharchuvannya. Monohrafiya [Ethnic identity in the mirror and practice physicality of food. Monograph]. Vyd-vo DUT, Kyiv (in Ukrainian).
Khantinhton, S. Zitknennya tsyvilizatsiy [The clash of civilizations]. Access mode: http://gtmarket.ru/laboratory/expertize/2007/2498 (in Ukrainian).
Apter, D. E., 1960. The Role of Traditionalism in the Political Modernization of Ghana and Uganda.World Politics, 13, 47–68.
Eyzenshtadt, Sh.N., 1965. Transformatsiya sotsial’nykh , politychnykh i kul’turnykh poryadkiv v modernizatsiyi [Transformation of social, political and cultural order in modernization]. Amerykans’kyy sotsiolohichnyy ohlyad. 659-673 (in Ukrainian).
Pipes, D., 1983. In the Path of God: Islam and Political Power. New York: Basic Books, 105–142.
Kulieva, E.R., 2003. Koran [Koran]. «Izd-vo AST», Ulyanovsk (in Russian).
Переглядів анотації: 237 Завантажень PDF: 91