Співвідношення між модернізаційними та контрмодернізаційними складниками ісламу: до постановки проблеми

  • Y. Y. Medviedieva Національний авіаційний університет
Ключові слова: іслам, модернізація, контрмодернізація, вестернізація

Анотація

Статтю присвячено проблемі співвідношення модернізаційних і контрмодернізаційних складників в ісламі. Авторкою констатовано, що особливістю ісламу було і залишається злиття духовної і світської влади, ієрократії і  політичної адміністрації.  В жодній з ісламських держав не існувало організованої церкви, яка була б інституційно-відокремленою від держави. На практиці це призводить до злиття інтересів мусульманського духовенства з політикою адміністративного керівництва країни. «Мезальянс» між ними є, скоріше,  малоймовірною вигадкою, ніж соціально-практичним повсякденням.  В мусульманському світі також ніколи не існувало церкви, яка за рівнем корпоратизованості священства уподібнювалася б католицькій або православній церквам, відстоюючи релігійно-церковні інтереси кліру, який був би відмежованим від простих вірян. На відміну від християнства, іслам формувався в умовах примітивного суспільства, якому був і є притаманним релігійно-політичний холізм в аспекті переплетення політичного та релігійного лідерства, емірату та халіфату із харизматичним вождизмом. Зазначені обставини утруднюють однобічну рецепцію цінностей західної культури і створює передумови для пристосування секулярних інституцій економіки, освіти, медицини і т.п. до триєдності «релігія-політика-громада».

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Y. Y. Medviedieva, Національний авіаційний університет
докторант

Посилання

Vasyl’yev, L. S., 1983. Istoriya relihiy Skhodu [History of Religions of the East]. Nauka, Moscow (in Ukrainian).

Hryunebaum, R., 1988. Klasychnyy islam [Classical Islam]. Nauka, 1988, Moscow (in Ukrainian).

Romanenko, Yu.V., Svyatnenko,I.O., Potseluyko, A.O., Tashchenko, A.Yu., Medvyedyeva, Yu.Yu., 2015. Etnichni identychnosti v dzerkali tilesnosti ta praktyk kharchuvannya. Monohrafiya [Ethnic identity in the mirror and practice physicality of food. Monograph]. Vyd-vo DUT, Kyiv (in Ukrainian).

Khantinhton, S. Zitknennya tsyvilizatsiy [The clash of civilizations]. Access mode: http://gtmarket.ru/laboratory/expertize/2007/2498 (in Ukrainian).

Apter, D. E., 1960. The Role of Traditionalism in the Political Modernization of Ghana and Uganda.World Politics, 13, 47–68.

Eyzenshtadt, Sh.N., 1965. Transformatsiya sotsial’nykh , politychnykh i kul’turnykh poryadkiv v modernizatsiyi [Transformation of social, political and cultural order in modernization]. Amerykans’kyy sotsiolohichnyy ohlyad. 659-673 (in Ukrainian).

Pipes, D., 1983. In the Path of God: Islam and Political Power. New York: Basic Books, 105–142.

Kulieva, E.R., 2003. Koran [Koran]. «Izd-vo AST», Ulyanovsk (in Russian).


Переглядів анотації: 237
Завантажень PDF: 91
Опубліковано
2016-04-10
Як цитувати
Medviedieva, Y. Y. (2016). Співвідношення між модернізаційними та контрмодернізаційними складниками ісламу: до постановки проблеми. Науково-теоретичний альманах Грані, 19(5), 82-87. https://doi.org/10.15421/171612
Розділ
СОЦІОЛОГІЯ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають