Особливості трансформації освіти й духовності в епоху глобалізації та космізації

Ключові слова: цивілізація, освіта, духовність, суспільство, космізація, ноосферно-космічний, інформаційно-високотехнологічний, антропокосмічний, космічно-божественний, майбутнє людства

Анотація

У статті показано, що з настанням ХХІ ст. людська цивілізація вступила в нову епоху свого розвитку – епоху антропокосмічної інформаційно-високотехнологічної цивілізації, яка є перехідним етапом до майбутньої ноосферно-космічної цивілізації і характеризується розгортанням новітньої інформаційно-високотехнологічної революції, глобалізацією, космізацією суспільних процесів тощо. Встановлено, що сучасний інформаційно-високотехнологічний період розвитку суспільства позначений загостренням глобалізаційних процесів, екологічної і кліматичної криз, нагальною необхідністю вирішення проблеми виживання людства та збереження цивілізації. Тому існує потреба створення та впровадження новітніх освітніх стратегій як для середньої, так і для вищої школи з орієнтацією на формування високодуховних цінностей молоді, які спрямовані на формування ноосферно-космічних світоглядних позицій людини майбутнього. Відповідно до цього всебічного значення набуває формування нової освітньої парадигми – ноосферно-космічної, філософське осмислення якої полягає у формуванні високодуховного, космічно-божественного типу особистості. Показано, що освіта та її пришвидшення – це не тільки нагромадження науково-технічних, технологічних, інформаційних і гуманітарно-мистецьких знань, а й формування духовного мислення, свідомості й світогляду, зміцнення віри у свої сили, уміння діяти, будувати свої відносини з навколишнім світом на новій високодуховній, ноосферно-космічній основі. Встановлено, що така освітня трансформація не тільки значно одухотворить, облагородить і прискорить процеси взаємодії у системі «Людина – суспільство – природа – Космос», але й сприятиме формуванню нових засобів і прийомів життєдіяльності молодої людини за умов сучасної антропокосмічної інформаційно-високотехнологічної цивілізації, як перехідної фази до майбутнього високодуховного ноосферно-космічного способу організації суспільного життя. Тому в даному дослідженні цивілізаційних змін, трансформації освіти і духовності в епоху глобалізації і космізації подано ряд основоположних визначень: антропокосмічна інформаційно-високотехнологічна цивілізація, ноосферно-космічні цивілізація, освіта та філософія освіти, концепція ідеального образу людини майбутнього.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

1. Bazaluk, O.A. (2012). Kosmicheskie puteshestviia – puteshestvuiushchaia psikhika: kurs lektcii [Space travel – travelling mentality: a rate of lectures]. Kyiv [in Ukrainian].
2. Bazaluk, O.A. (2010). Filosofiia obrazovaniia v svete novoi kosmologicheskoi kontceptcii: uchebnik [Philosophy of formation in a view of new космологической concepts: the textbook]. Kyiv [in Ukrainian].
3. Vens, E. (2015). Elon Musk: Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future. New York, NY: Ecco, an imprint of HarperCollinsPublishers: Ebury Publishing. https://doi.org/10.1080/00332747.2016.1179511
4. Dzhakhaia, L.G. (2013). Mesto cheloveka v masshtabakh Zemli i kosmosa [Place of the person in scales of the Earth and space]. In the collective monography «The Image of the person of the future: Whom and How to bring up in rising generations», 3, 27-38. Kyiv: MFKO [in Ukrainian].
5. Kolyada, I.G. (2017). Osoblyvosti transformatsiyi osvity v epokhu hlobalizatsiyi [Features of the transformation of education in the era of globalization]. Scientific and theoretical almanac «Grani», 20(8), 37-42. doi: 10.15421/1717111 [in Ukrainian].
6. Olenev, V.V., & Fedotov, A.P. (2003). Globalistika na poroge XXІ veka [Global studies on threshold ХХІ of a century]. Questions of philosophy, 4, 18-30. [in Russian]
7. Polishhuk, N.V. (2016). Vykhovannja proghresyvnoji mentaljnosti molodi v umovakh cyvilizacijnykh zmin za vplyvu informacijno-vysokotekhnologhichnogho proghressu [Education of progressive mentality of youth in conditions of civilizations of changes for influences information-hightechnological progress]. Scientific and theoretical almanac «Grani», 10, 19-24. doi: 10.15421/1716100 [in Ukrainian]
8. Polishhuk, N.V. (2016). Dukhovnistj molodi pered vyklykamy informacijno-vysokotekhnologhichnogho proghresu: monoghrafija [Spirituality of youth before calls information-hightechnological progress: the monography]. Rivne
[in Ukrainian].
9. Polishhuk, N.V. (2017). Osvitni strateghiji formuvannja dukhovnosti molodi u konteksti informacijno-vysokotekhnologhichnogho proghresu [Еducational strategies formation of spirituality of youth in the context of information-highlytechnological progress]. Doctor’s thesis. Kyjiv [in Ukrainian]
10. Hawking, S. (2017). Human race is doomed if we do not colonise the Moon and Mars. Sarah Knapton, Science editor. RETRIEVED FROM: https://www.telegraph.co.uk/science/2017/06/20/human-race-doomed-do-not-colonise-moon-mars-says-stephen-hawking/
11. Fedotov, A.P. (2002). Globalistika: Nachala nauki o sovremennom mire. Kurs lektcii [Global studies: the Beginnings of a science about the modern world. A rate of lectures]. Moscow: Aspekt Press [in Russian].

Переглядів анотації: 181
Завантажень PDF: 321
Опубліковано
2018-09-18
Як цитувати
Polischuk, N. V. (2018). Особливості трансформації освіти й духовності в епоху глобалізації та космізації. Науково-теоретичний альманах Грані, 21(8), 103-111. https://doi.org/10.15421/1718107
Розділ
Стаття