Шляхи дослідження соціальної компетентності курсантів

  • V. M. Kiikov Харківський національний університет внутрішніх справ
Ключові слова: соціальна компетентність, курсант, інтеракція, відомча освіта, соціальні цінності, мотивація, соціальний інтелект

Анотація

У статті наведено модель соціальної компетентності правоохоронця та шляхи її дослідження на основі аналізу загальнотеоретичних підходів до визначення компетентної та мотивованої поведінки. Розглянуто проблеми початкової валідації логічної системи соціальної компетентності з позицій теорії розвитку, як методу оцінювання соціальної компетентності курсантів. У статті також відображено особливості вивчення рівня розвитку особистості, як можливості визначення соціальної компетентності курсантів з позиції теорії соціальної поведінки. У статті розглядається соціальна складова поняття соціальної компетентності правоохоронця, що визначається через якість взаємодії міліції з населенням. Наводиться теоретична модель соціальної компетентності курсантів через основні вимоги суспільства до правоохоронної діяльності, норми та цінності, мотиваційний профайл, соціальний інтелект, емоційно­вольову сталість, комунікативні здібності. У статті доводиться першорядна роль соціального середовища навчального закладу у формуванні компонентів соціальної компетентності курсантів. Також розглядається основний вид професійної діяльності як визначальний фактор оцінки соціальної компетентності курсантів, як площина генерації про­соціальних цінностей і мотивації до соціальної діяльності. Проводиться аналіз переходу предмета дослідження з площини особистісного дослідження на рівень групи, соціальної спільності та визначається можливість використання поняття соціальної компетентності для опису соціальних процесів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

V. M. Kiikov, Харківський національний університет внутрішніх справ
здобувач

Посилання

Goncharova­Gorjans’ka, M. V. Social’na kompetentnist’ : ponjattja, zmist, shljahy formuvannja v doslidzhennjah zarubizhnyh avtoriv [Tekst] / M. V. Goncharova­Gorjans’ka // Ridna shkola : Shhomisjachnyj nauk.­ped. zhurnal . 07/2004 . № 7/8 . Р.71­74.

Raven, Dzh. Kompetentnost’ v sovremennom obshhestve: vijavlenye, razvytye y realyzacyja [Tekst] : uchebnoe posobye / Dzh. Raven; Per. s angl. pod obshh. red. V.Y. Belopol’skogo — M., «Kogyto­Centr», 2002. 396р.

Cvetkov, V.V. Formyrovanye socyal’noj kompetentnosty sel’skyh shkol’nykov [Tekst]: – dys….kand. ped. nauk: 13.00.01/V.V. Cvetkov; Novgorodskyj gos. un­t ym. Jaroslava Mudrogo – Velykyj Novgorod, 2002.

р.

Anderson, S. Social competency in young children [Text] / S. Anderson, S. Messick // Developmental Psychology. 1974. № 10, pp. 282­293.

Raven, J. Competence in the Learning Society [Text] / J. Raven, J. Stephenson; New York: Peter Lang, 2001, pp. 253­274.

White, R. Motivation reconsidered: The concept of competence [Text] / R. White // Psychological Review. – 1959. № 66, pp. 297­333.


Переглядів анотації: 130
Завантажень PDF: 70
Як цитувати
Kiikov, V. M. (1). Шляхи дослідження соціальної компетентності курсантів. Науково-теоретичний альманах Грані, 17(4), 113-117. вилучено із https://grani.org.ua/index.php/journal/article/view/489
Розділ
СОЦІОЛОГІЯ