Логіка детективного жанру в свідомості сучасної людини
Анотація
Автором запропоновано філософсько-антропологічний аналіз логіки детективного жанру в свідомості сучасної людини. Показано, що детективні тексти несуть надвпорядкованість, що компенсує нестачу систематизованості в реальному житті, впливає безпосередньо на реципієнта, формуючи межі його свободи, і опосередковано структурує соціальний лад. В дослідженні зазначається, що класичний детектив є спорідненим з позитивістською філософією, раціоналізмом і науковим мисленням, тоді як формула детективних творів пізнього Модерну поступово ускладнюється, що відображає хід розвитку філософської думки в цілому. Особливістю логіки детективного жанру є те, що наявні в тексті типові формально-логічні елементи гіпотези, версій, доказів і спростувань комбінуються адресантами з творчим натхненням, інтуїцією, правдою життя, що не є характерними рисами сухої науки. Логіка текстів детективного жанру допомагає сучасній людині відбудувати в своїй свідомості систему універсальних філософських і культурних антропологічних цінностей, що застосовується суспільством як основа його існування, на якій базуються норми, правила і закони будь-якої сучасної держави. Крім того, особлива логіка розслідування сприяє діяльності людини в її повсякденному житті, оскільки завдяки культурному читанню, людина здатна не тільки сприйняти, але й перенести і використати закони логіки, що виявляються в детективному жанрі, в професійній, у тому числі науковій діяльності.Завантаження
Посилання
Aronson O. Kommunikativny obraz (Kino. Literatura. Filosofia.) (Communicative image (Cinema. Literature. Philosophy). Moscow: Novoye literaturnoye obozreniye, 2007. 384 p., ill.
Berkovsky N.Ya. Mir, sozdanny literaturoy (The world, created by literature). Moscow, 1989. p. 116-118
Bugorskaya N.V. Nauchny «podtekst» v literaturnom tekste: filosofia nauki i zhanra detektiva (Scientific «implication» in a fictional text: philosophy of science and crime fiction genre). Filologia i chelovek. Barnaul: Publisher of Altai State University, 2013. №3, pp. 98-10
Volsky N.N. Lyogkoye chteniye. Raboty po teorii i istorii detektivnogo zhanra (Easy reading. Research into the theory and history of detective genre). Novosibirsk: NGPU, 2006. 278p.
Genis Aleksandr Яфлщт Zakon i poryadok. Moy Sherlock Holmes (Law and Order. My Sherlock Holmes). Znamia, 1999. №12. Regime to access: magazines.russ.ru/znamia/1999/12/genis.html
Intervyu c avtorom detektivov Tatyanoy Garmash-Roffe (The interview with the author of detective stories Tatyana Garmash-Roffe). Regime to access: http://www.mycharm.ru/articles/text/?id=3280
Lepeshko B.М. Formalnaya logika i detektivny zhanr: yedinstvo evristicheskoy dostovernosti (Formal logic and crime fiction genre: the unity of heuristic reliability). Vestnik BrGU, 2003. № 31. pp. 3-12
Eco U. Shest progulok v literaturnyh lesah (Six Walks in the Fictional Woods). Saint-Petersburg.: Symposium, 2014. 285 p.
Knight, Stephen Form and Ideology in Crime Fiction, Basingstoke, Macmillan, 1980. 202 р.
Scaggs, John Crime Fiction. London – New York, Routledge, 2005. 170 p.
Переглядів анотації: 330 Завантажень PDF: 787