Соціологічні концептуалізації постсучасного міста: тенденції та перспективи

  • I. O. Radionova Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди
Ключові слова: глобалізація, креативний клас, мегарегіон, місто, національна модернізація, Р. Флоріда, стратегії розвитку

Анотація

Стаття присвячена аналізу соціологічних концептуалізацій постсучасного міста. Зазначено, що в добу глобалізації урбанізаційні процеси значно ускладнюються через появу нових ландшафтів містобудівництва та модернізації міст, які мають досить тривалу історію. Загострюється конкуренція, змінюються життєві цикли і ритми життєдіяльності міст. Доводиться, що особливої уваги заслуговує теорія Р. Флоріди як спроба осмислити стратегії розвитку сучасних міст в умовах останньої економічної революції,  головним орієнтиром якої є креативна  економіка. Р. Флоріда пропонує розглядати міста як екосистеми, де креативність людини зростає та реалізується. Гармонізація усіх параметрів і ознак  міста є гарантією перетворення його на обжитий простір  творчих людей з різними стилями життя та уподобаннями. У статті підкреслено, що стратегії розвитку міст передбачають наявність  спільних базових умов успішності. Р. Флоріда дійшов висновку, що задля сталого розвитку міста необхідні, як він їх називає, «3 Т», а саме: технологія, талант, толерантність.Доводиться, що трансформація стратегій розвитку успішних міст йшла від створення привабливого бізнес­клімату до створення привабливого людського клімату. Міста як такі  структурно перетворилися на основні корпорації, основний бізнес сучасності. Пояснюється також необхідність  реконцептуалізації міста і передмістя в сучасному контексті. Визначається концепт мегарегіону.Підкреслюється, що узагальнення теоретичних розвідок  Р. Флоріди   дає ключ для розуміння стратегій урбанізації в  Україні. Мета національної модернізації, яка постає як нагальна, потребує уточнення завдань, що призведуть до її реалізації. Одним з таких завдань є розвиток міст України та їх критичне самовизначення  у структуруванні глобального простору із урахуванням реалій українського національного буття.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

I. O. Radionova, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди
доктор філософських наук, професор

Посилання

Vakhovich І.M., Chul O.M. Teorії kreativnoї ekonomіki: mіzhnarodnii oglyad (The theories of the creative economy: international review). Ekonomіchnii forum, 2012, № 3, pp. 109 –111.

V Ukraїnі stvoryat reestr monofunktsіonalnikh mіst (The register of monofunctional cities will be created in Ukraine). Regime to access: http://news.finance.ua/ua/~/1/0/all/2012/03/30/274562.

Matsevich І. Kreativne suspіlstvo: u poshukakh relevantnoї sotsіalnoї teorії (The creative society: in the search of the relevant social strategy). Sotsіologіya : teorіya, metodi, marketing, 2010, № 2, pp. 98 – 111.

Okara A. Nova іdeya dlya novoї Ukraїni (The new idea for the new Ukraine). Den, 2010, № 102.

Perspektivy strategicheskogo razvitiya staropromyshlennykh regionov Rossii i Ukrainy (The prospects of the strategic development of the old industrial regions of Russia and Ukraine). Regime to access: http://www.slideshare.net/andreistas/ss­29035546.

Florida R. The Great Resert: Haw the Post­ Crash Economy Will Change the Way We Live and Work. N.Y., 2011, 240 p.

Florida R. The rise of the creative class. N.Y., 2004, 434 p.

Florida R. The rise of the creative class. Revisited. N.Y., 2012, 484 p.

Florida R. Who’s Your City? How the Creative Economy is Making Where to Live the Most Important Decision of Your Life. N.Y., 2009, 376 p.


Переглядів анотації: 135
Завантажень PDF: 122
Опубліковано
2014-04-16
Як цитувати
Radionova, I. O. (2014). Соціологічні концептуалізації постсучасного міста: тенденції та перспективи. Науково-теоретичний альманах Грані, 17(5), 58-63. вилучено із https://grani.org.ua/index.php/journal/article/view/509
Розділ
СОЦІОЛОГІЯ