Практика електронних петицій у встановленні регіонального політичного порядку денного
Анотація
Виявлено, що регіональний політичний порядок денний взаємопов’язує загальнонаціональний порядок денний з муніципальними порядками денними. Як правило, формування та встановлення регіонального політичного порядку денного здійснюється під впливом цілої групи чинників – політичної культури, політичних комунікацій, громадської ідентифікації, партійно-ідеологічних преференцій тощо. Дієвим інструментом встановлення регіонального політичного порядку денного є практика подачі і розгляду електронних петицій. Показано, що практика електронних петицій сьогодні стала важливим елементом електронної демократії, а також інструментом донесення позиції громадян до влади. Доведено, що електронні петиції, як особлива форма колективних звернень, по суті, являють собою електронні (національні, регіональні, місцеві – у залежності від владного рівня) ініціативи, які за умов збирання необхідної кількості підписів на свою підтримку мають невідкладно розглядатися відповідним органом влади. По них обов’язково має ухвалюватися рішення або надаватися в публічний спосіб мотивована відмова. Визначено, що на регіональному рівні механізм подачі електронних петицій є дуже ефективним, оскільки він дозволяє виявляти насущні проблеми, які цікавлять мешканців певного регіону, і реагувати на них. Тим самим через електронні петиції дуже оперативно встановлюється регіональний політичний порядок денний.Завантаження
Посилання
Holub, M., 2016. Naskil’ky efektyvni petytsiyi i yak tse pratsyuye na Volyni [How effective the petition and how it works in Volyn]. Konkurent. Dilove internet-vydannya Volyni (in Ukrainian). Regime to access: http://konkurent.in.ua/news/volin/3408/naskilki-efektivni-peticiyi-i-yak-ce-pracyuye-na-volini.html.
Dakhova, I.I., 2014. Uchast’ hromadyan v upravlinni derzhavnymy spravamy: pytannya teoriyi ta praktyky [The participation of citizens in public affairs: theory and practice]. Forum prava 3, 102-109 (in Ukrainian).
Zakon Ukrayiny «Pro vnesennya zmin do Zakonu Ukrayiny «Pro zvernennya hromadyan» shchodo elektronnoho zvernennya ta elektronnoyi petytsiyi» [«On Amendments to the Law of Ukraine «On citizens’ appeals» on electronic addresses and e-petitions»], 02.07.2015, № 577-VIII (in Ukrainian).
Zakon Ukrayiny «Pro zvernennya hromadyan» [«On citizens’ appeals»], 02.10.1996, № 393/96-ВР (in Ukrainian).
Zakon Ukrayiny «Pro mistseve samovryaduvannya v Ukrayini» [«On local government in Ukraine»], 21.05.1997, № 28097-ВР (in Ukrainian).
Zakon Ukrayiny «Pro status deputativ mistsevykh rad» [«On the status of deputies of local councils»], 11.07.2002, № 93-IV (in Ukrainian).
Kich, T., 2016. Kharkiv u petytsiyakh: chy dopomahaye onlayn-servis zminyuvaty misto [Kharkiv The petition, or online service helps change the city]. Slobids’kyy kray (in Ukrainian). Regime to access: http://www.slk.kh.ua/news/suspilstvo/kharkiv-u-petitsiyakh-chi-dopomagaye-onlajn-servis-zminyuvati-misto.html
Nesterovych, V.F., 2014. Petytsiyna forma vplyvu hromads’kosti na pryynyattya normatyvno-pravovykh aktiv u SShA [Petition form public influence on the adoption of regulations in the US]. Konstytutsiyne pravo 3, 96-102 (in Ukrainian).
Poryadok podannya ta roz•hlyadu elektronnykh kolektyvnykh zvernen’ do holovy Dnipropetrovs’koyi oblderzhadministratsiyi [The procedure for submission and review of electronic collective appeals to the head of Dnipropetrovsk regional state administration] (in Ukrainian). Regime to access: https://e-petition.dp.gov.ua/Rekomendac_wodo_skladannja_elektronno_petic/.
Rozporyadzhennya holovy Dnipropetrovs’koyi oblasnoyi derzhavnoyi administratsiyi «Pro podannya holovi oblderzhadministratsiyi elektronnykh kolektyvnykh zvernen’ hromadyan ta yikh roz•hlyad» [«On the representation of the Head of electronic collective of citizens and their consideration»], 28.10.2015, № Р-634/0/3-15 (in Ukrainian).
Ruzhyns’kyy, V., 2015. Elektronni petytsiyi: Chomu varto povchytysya u yevropeytsiv i amerykantsiv [Electronic petition: Why learn from the Europeans and the Americans]. ua.112 (in Ukrainian). Regime to access: http://ua.112.ua/statji/elektronni-petytsii-chomu-varto-povchytysia-u-ievropeitsiv-i-amerykantsiv-268318.html.
Taranukha, V.P., 2002. Petytsiya yak istorychnyy vyd zvernen’ [The petition as historical view of appeals]. Derzhava i pravo 15, 206-211. Kyiv (in Ukrainian).
Garber, M., 2013. The White House Petition Site Is a Joke (and Also the Future of Democracy). The Atlantic. Regime to access: http://www.theatlantic.com/technology/archive/2013/01/the-white-house-petition-site-is-a-joke-and-also-the-future-of-democracy/267238/
Kiplinger, W.M., 1942. Washington Is Like That; 4th edition. New York; London
Lindner, R., Riehm, U., 2009. Electronic Petitions and Institutional Modernization: International Parliamentary E-Petition Systems in Comparative Perspective. Journal of Democracy 1 (1), 1-11
Milbrath, L.W., 1963. The Washington Lobbyist. Chicago
Oleszek, W.J., 2001. Congressional Procedures and the Policy Process; 5th edition. Washington, D.C.
Riehm, U., Buhle, K., Lindner, R., 2014. Electronic Petitioning and Modernisation of Petitioning Systems in Europe: Final Report. Berlin
Переглядів анотації: 262 Завантажень PDF: 144