Глобалізація в сфері вищої освіти в фокусі макроаналізу: тенденції і проблеми

  • O. A. Khomeriki Національний авіаційний університет
Ключові слова: система освіти, глобалізація, конкурентоспроможність вишів, якість освіти

Анотація

В статті розглядається глобалізація в сфері вищої освіти. Навколо вищої освіти групується багато ключових питань глобалізації: стратегія інтернаціоналізації; транснаціональна освіта; забезпечення міжнародної якості; підприємницькі підходи до функціонування освіти; регіональна і міжрегіональна співпраця; інформаційна і комунікаційна технології та віртуальні навчальні заклади; поява нових освітніх посередників – провайдерів освіти, проблеми рівноправності та доступності освіти і таке інше. Більш детально серед глобалізаційних процесів виділяють нові відносини обміну, інтернаціоналізацію торгівлі, реструктурування міжнародного ринку праці, зменшення конфліктів на рівні трудових капіталів, міжнародний поділ праці, розвиток нових сил виробництва і технологій, капіталомістке виробництво, збільшення кількості зайнятих жінок у виробничо­економічних процесах, збільшення розміру і значення сфери послуг. При цьому необхідно зазначити, що система вищої освіти здатна впливати на глобалізацію, формуючи лінію майбутньої політики держави і регіону. Зазначається, що лідерами процесу глобалізації в цілому і зокрема інтеграційних процесів і процесів формування ринку освітніх послуг на міжнародному рівні є провідні країни світу, які вступили на шлях перетворення своїх освітніх систем і розглядають активну участь у формуванні світового освітнього простору як один з чинників вирішення існуючих проблем на національному та міжнародному рівнях. Такими країнами є США, Канада, країни Західної Європи, Австралія.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Zborovskiy G.E. Sotsiologiya obrazovaniya: v 2 chastyah (Sociology of Education). – Ekaterinburg: OOO «Vlast», 1994, 332 р.

Kastels M. Stanovlenie obschestva setevyih struktur. Novaya postindustrialnaya volna na Zapade (Formation of the company networks. The new post­industrial wave in the West: An Anthology). – M.: Akademiya, 1990, 177 р.

Naletova I.V. Analitika issledovaniy vyisshego obrazovaniya kak kulturoformiruyuschego faktora sovremennosti (Analyst Research kulturoformiruyuschego higher education as a factor of modernity). – Tambov, 2005, 304 р.

Trevogi Mira. Sotsialnyie posledstviya globalizatsii mirovyih protsessov (Alarms World.The social consequences of the globalization of world processes). – M., 1997. – Р. 420.

Raymerz F. Kompetentniy dIalog: vikoristannya doslidzhen dlya formuvannya svitovoyi osvitnoyi politiki (The competent dialogue: using research to create global educational policy). – Lviv: Litopis, 2004, 219 р.

Kryazhev P.V. Tendentsiyi reformuvannya vischoyi osviti v krayinah Zahidnoyi Evropi (Trends in Higher Education Reform in Western Europe). – K., 2008, 246 ark.

Adam Stephen. The Recognition, Treatment, Experience and Implications of Transnational Education in Central Europe 2012­2013. – Sweden, 2013. – р. 240.

Birgit Brock­Utne. The Universities in Europe as an Example, 2010. Vol. XXVII. No 3, pp. 283 – 299.


Переглядів анотації: 252
Завантажень PDF: 199
Опубліковано
2015-06-30
Як цитувати
Khomeriki, O. A. (2015). Глобалізація в сфері вищої освіти в фокусі макроаналізу: тенденції і проблеми. Науково-теоретичний альманах Грані, 18(9), 55-59. https://doi.org/10.15421/1715176
Розділ
СОЦІОЛОГІЯ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають