Перспективи трансформації змісту освіти як засобу самореалізації особистості школяра в умовах становлення нової філософсько-освітньої парадигми
Анотація
У статті розглядається філософськоосвітня парадигма пошуку нових підходів у процесі самореалізації особистості в шкільний період, перспективи трансформації змісту освіти як засобу самореалізації особистості школяра. Дається характеристика компонентів змісту шкільної освіти: інформаційнодіяльнісного (із пізнавальною, ціннісною, технологічною, розвивальною), комунікативною та рефлексивною складовими). Зміни парадигмальних засад шкільної освіти проходять у контексті концепту розвитку змісту та якості освіти, їх удосконалення. Концепт середньої освіти визначають по наступних складових: «навчання як процес», «учасник навчального процесу», «час навчання», «навчальний заклад» та «навчальні технології». Концептуальним центром шкільної освіти є людина. Засоби реалізації особистісного потенціалу школяра визначають у перспективі сталий розвиток людства у ХХІ столітті. Потрібно реалізовувати: фокусування змісту на навчальних результатах, виписаних у форматі ключових компетентностей; запровадження міжпредметного підходу та оптимізація змісту програм з предметів, навчальних підручників; практичне застосування змісту та його оптимізація; застосування оцінних технологій, що наближені до життєвих ситуацій.Завантаження
Посилання
Andrushchenko V. Filosofiya osviti ХХI stolittya: u poshukah perspektivi (Philosophy of the XXI century: in search of prospects), Filosofiya osviti, 2006, № 1. Regime to access: http:// www.1andrushchenkofo132006.pdf 1/7
Vatkovs’ka M.G. Stanovlenja i samoorganіzacії osobistostі pid vplivom osvіtnіh zinnikiv, (Personal Developmet and selforganization, influenced by educational principles), Regime to access: http:// www.infolibrary.com.ua, bookstext11980.html
Gorycheva S.N., Dmitruk N.G. Samorealizatsiya lichnosti uchashchihsya v protsesse uchebnoy deyatelnosti (Selfidentity of the student in the learning activity), Vesnik Novgorodskogo gosudarstvennogo universiteta, 2005, №31, s.3640. Regime to access: http:// www.novsu.ru / file/24132
Parashchenko L.I. Mehanizmi derzhavnogo upravlinnya zagalnoyu serednoyu osvitoyu v konteksti natsionalnoyi strategiyi rozvitku osviti (Mechanisms of secondary education management in the context of national education development strategy). Regime to access: http:// www.dy.nauka.com
Pasichnik N. Realizatsiya kontseptu «osvita» naprikladi angliyskih didaktichnih terminiv, shcho poznachay utuchasnikiv navchalnogo protsesu (Implementation of the concept of «education» as an example of English teaching terms for the educational process participants), Regime to access: http:// www.rusnauka.com
Podlasiy I.P. Pedagogika. Noviy kurs. Kniga 1. Zagalni osnovi. Protses navchannya (Pedagogy. New Course. Book 1. The general principles. The learning process), Regime to access:http:// www.booksgid.com
Primakova T.V. Analitichna diyalnist uchitelya istoriyi (Analytical activity of a history teacher), Istoriya ta pravoznavstvo, Naukovometodichniy zhurnal, 2014, №9, s.23.
Kremin V.G. Pedagogichna sinergetika: ponyatiynokategoriyniy sintez(Education Synergetics: conceptual and categorical synthesis), Teoriya i praktika upravlinnya sotsialnimi sistemami. Shchokvartalniy naukovopraktichniy zhurnal. – Harkiv: NTU «HPG», 2013, №3, 138s.
Lokshina O.V. Transformatsiya zmistu shkilnoyi osviti v krayinah Evropeyskogo Soyuzu (The transformation of school education content in the European Union), Porivnyalnopedagogichni studiyi, 2009, №1, s.110. Regime to access: http://www.pps.udpu.org.ua, article/view/17841
Maksimenko S.D. Psihichni mehanizmi samorealizatsiyi osobistosti v media prostori (Mental mechanisms of selfidentity in the media space), Pedagogika i psihologiya, 2013, № 2, s.1417.
Переглядів анотації: 236 Завантажень PDF: 232